23948sdkhjf

Magasin fremlægger rekordregnskab

Magasin har netop offentliggjort det bedste årsregnskab i stormagasinets historie.
Magasin fortsætter med at tiltrække flere kunder og tage markedsandele fra konkurrenterne. Det netop offentliggjorte årsregnskab er det bedste i Magasins historie med en omsætning på 2.559 mio. kr. og et resultat på 149 mio. kr.

- Vi har gjort mere for at øge serviceniveauet over for kunderne. Det er bl.a. sket ved at flytte medarbejdere fra back office til front office, så der er kommet mere personale på gulvet, forklarer Peter Fabricius, økonomidirektør i Magasin.

Samtidig er der vækst i antallet af medarbejdere i Magasin. Gennem det seneste år er antallet af fuldtidsstillinger øget med 6 pct., og der er i alt investeret 12 mio. kr. i salgspersonalet.

Magasin har de seneste år haft en klar strategi om at øge serviceniveauet og fokuseret på at gøre det til en oplevelse for kunderne at besøge Magasin.

- Et af elementerne i strategien er at skabe et partnerskab med vores leverandører, som har afløst det traditionelle kunde-/leverandørforhold. Vi har en fælles interesse i at sikre kunderne den rigtige oplevelse af produkterne, og det kan vi kun gøre gennem et tæt samarbejde, fastslår Peter Fabricius.

Internetsalget i Magasin fortsætter med at stige med højere vækstrater end i de fysiske butikker.

- Internetsalget er profitabelt, og vi venter også fremadrettet, at væksten på onlinesalget vil være markant højere end vores i forvejen stærke vækst i de fysiske butikker, forklarer Peter Fabricius.

Nøgletalsoversigt

• Væksten i Magasins omsætning er på 7,7 pct. mod 6,7 pct. året før. I alt 2.559 MDKK.
• Resultat af ordinær drift (EBIT) 119 MDKK mod 94 MDKK året før (svarende til en resultatforbedring på 26,6 pct.)
• Resultat efter skat på 149 MDKK mod 98 MDKK året før (svarende til en fremgang på 52 pct.)
• Soliditetsgrad på 55 pct. og forrentning af egenkapitalen på 33 pct.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157